Tuesday 22 October 2013

7 Minggu di UKM

Hello & Assalamualaikum.

" UKM best tak? "
" Kawan-kawan macam mana ? "
" Syok belajar UKM? "

Aku tak reti bila orang tanye soalan macam tu. Sebab nya baru 7 minggu aku rasa aku tak dapat rentak lagi duduk dekat sini. Bleghhhh. Lambat gila 7 minggu tak dapat rentak. Macam bajet pulak tak.

Minggu orientasi dah la tak ade roomate. Sedih weh. Lepas tu bile dapat geng satu aras dipisahkan pulak group orientasi. Bila member group okay. Dipisahkan pulak dengan lain blok dan lain kursus. Tak dapat nak declare best friend forever.Sobbbs

Dalam minggu pertama-kedua kuliah, emosi aku agak down sikit. Sebab nya ade satu subjek memang aku rase kill gile bagi aku. Lec ajar laju bajet aku dah paham lepas tu macam push pun iye. Serius aku cakap disebabkan satu subjek ni aku menangis dan rase nak tukar kursus ke IT balik. Memang mase tu aku pikir pointer aku mesti terok. Bukan aku tak ade tanye sape-sape. Tapi bile dorang ajar mesti dorang bajet aku dah ade basic.

Pasal pengecualian kredit pun satu hal, sebab dulu aku diploma Teknologi Maklumat dan sambung ke Pentadbiran Perniagaan aku rase macam tak berbaloi untuk bayar RM100 dan mohon beberapa subjek yang aku sendiri tak pasti boleh drop atau tak. Lagi pulak nak kena ade Syllabus Outline. Last makan hati dengan kawan-kawan yang dapat drop. " Weh , hang dapat drop berape subjek ". Soalan paling dibenci bila kawan tanye. Berape kali aku kena mention yang aku dulu lain course!

Minggu ke 2 baru aku ade roomate, senior tahun 2 tapi baru 20. Kahkah . Adik aku lah kiranya. Roomate aku kursus Sains Kimia. Jadi aku memang tak ade tempat nak berkongsi mengadu tak paham akaun math atau ape-ape subjek.

Bukan semue tak best kat UKM ni. Lec Aplikasi Komputer aku best ape. Kehkeh.  Tapi aku pikir tunggu lah habis satu sem . Mesti semua okay dan aku boleh adapt.

Bye.

No comments:

Post a Comment