Wednesday 30 October 2013

Tanggungjawab

Hello & Assalamualaikum.

Sir bagi tajuk tanggungjawab untuk minggu ni. Erk berat kot. Berkira-kira aku nak keluarkan fakta.  Aku lebih nak cakap pasal tanggungjawab sebagai pelajar. Macam makan cili sebab minggu lepas tak datang kelas Aplikasi.

Kalau tanggungjawab sebagai pelajar of course tuntut ilmu. Tapi bagi aku sendiri setakat tuntut ilmu tak cukup. Ramai je yang nak kejar pointer semate-mate. Skills pon perlu seimbang. Target aku sendiri, memandang kan aku freshie dalam busines admin , aku akan cuba untuk faham setiap subjek dalam mase sama aku tak nak hanya tumpu pada teori je. Kof kof. Batuk jap. Subjek tak faham sampai menangis-nangis kan. Tapi cabaran lah tu ye dak.

Nilai tanggungjawab sebagai pelajar bukan je untuk pelajar sekolah atau universiti. Tapi kat mana-mana pun boleh. Masa kerja pun dikira belajar kan. Yang penting matlamat nak tahu sesuatu. 

Bye.

No comments:

Post a Comment