Tuesday 19 November 2013

Kahwin

Hello & Assalamualaikum.

Dalam kelas haritu , sir ada sembang pasal hantaran dan pasal orang kahwin melebihi dari kemampuan. Tapi aku rasa yang jadi isu lebih kepada hantaran mahal. Kononnya hantaran ikut level education seorang perempuan. Kalau master, tinggi lah sikit hantaran dia dari yang ada diploma, degree, stpm.




Tapi bagi aku, aku tak setuju yang kami orang perempuan letak harga ikut education. Sorry to say, aku rasa hantaran ni lebih kepada parent yang letak Kalau dapat bakal mentua yang memahami untunglah kan. Tapi yang style nak berlumba-lumba dengan jiran/sedara atau ikut trend tu good luck ehh. Perkara ni boleh bincang-bincang sebenarnya kan.


Ibu aku pernah cakap. Kalau RM10 ribu tu susah bagi laki tapi tak cukup ikut pihak perempuan jugak, cuma kita kena saling memahami. Ibu aku juga tak bagi aku kahwin awal, " Ibu nak ko habis belajar dulu, kalau dah kerje pun kukuhkan ekonomi dulu, baru tak susah lepas kahwin" , " Kahwin guna duit sendiri jangan nak susah ibu ayah"  Hmmm. Tak merasa nak kahwin awal tau.. Hahaa.


 Psstt : Aku bajet kenduri kahwin aku konon lagi meriah sebab sorang je anak perempuan kan.

Bye.

No comments:

Post a Comment