Tuesday 19 November 2013

Kejujuran dalam Perhubungan

Hello & Assalamualaikum.

Aku nak bercakap kejujuran dalam perhubungan dari aspek sebagai seorang pelajar. Dua benda aku rasa berkait rapat :.

1.Ibu bape
Of cource kena jujur dengan parents, lagi-lagi kita belajar jauh dari parents, parents tak boleh nak pantau kita sangat. Senang la kita nak tipu dorang kan? Pengalaman aku belajar di Politeknik dan sekarang ni pun aku perasan students  tak jujur dengan mak ayah. Keluar berpoya-poya dengan kawan tipu parents, call parents cakap nak duit repair laptop lah beli buku lah padahal duit tu habis untuk enjoy lebih. Tak kesah ko nak buat apa pun, shopping ke dating ke at least tak payah lah tipu mak ayah kan. Aku sendiri biasakan pergi keluar dengan kawan-kawan inform parents.

2. Kawan-kawan
Kita banyak kerja yang berkumpulan. Dalam kumpulan kerjasama kena penting, tapi kejujuran pun penting untuk kita kerjasama. Kalau rasa kerja tu ko tak boleh buat sorang, inform lah kawan-kawan and bila nak setup meeting susah, korang ada problem tapi tak nak inform. Lastly, group member terpinga-pinga ko apa cerita hidup ke tak.

3. Percintaan
Hurm. Saja nak tambah bagi sedap sikit. Bagi aku dalam hubungan memang perlu ada kejujuran. Bukan lah kejujuran semua benda nak report tapi jujur bila ada masalah. Jujur bila kau dah ada orang lain yang lagi kacak, poket tebal mahupun songkok tinggi. Walaupun kejujuran itu pahit tapi tak sepahit penipuan. Gituuuu.   Tapi aku rasa laki ni jujur salah tak jujur pun salah. 

Psstt : Budak 16 tahun yang hilang kat Villa Nabila tu sebenarnya pergi rumah kawan dia lepas pergi Villa tu,  hebat betol 1Malaysia kena troll dengan dia! Tapi kenapa tak inform mak ayah kan. See , kejujuran tak ada.

Bye.


No comments:

Post a Comment