Tuesday 12 November 2013

Review : Thor The Dark World

Assalamualaikum & Hello.

Masa cuti mid sem, aku bersama adik-adik aku dan sepupu tengok movie Thor The Darkworld. Ikut asalnya nye tak tau nak tengok cerita apa. Sebab aku dan sepupu nak tengok Thor tapi adik aku beria cakap tak best. Dia lebih pada nak tengok filem melayu, sepupu aku pulak macam tak minat filem melayu je gayenye tu. Last-last pilih Thor , lagipun minggu tu macam tak ada cerita yang best.


Sinopsis

Bertahun-tahun dulu bapa Odin (bapa Thor), bertempur dengan puak-puak Malekith. Malekith nak yang  memusnahkan alam semesta dengan kuasa yang tak boleh dimusnah (Aesther). Tapi Malekith kalah dan melarikan diri. Aesther pula ditanam dalam-dalam di tempat sembunyi. Thor cuba menamatkan peperangan 9 alam akibat dari cubaan Malekith nak memusnah kan bumi. Si Loki dipenjara kan sebab kesalahan dia di bumi(The Avengers). Dalam dunia bumi , Darcy bawa Jane ke sebuah kilang dimana terdapat gangguan prinsip fizik, masa itu Jane ditarik masuk ke tempat Aesther ditanam dan kuasa tu meresap dalam diri Jane. Thor dapat rasa sesuatu, datang kebumi dan membawa Jane ke Asgard. Malekith dapat merasakan kuasa Aesther dan ingin ambil kuasa tu balik Berlaku lah pertempuran ....

Review



Jalan cerita boleh tahan. Elemen sweet-sweet pun ade.Nampak la Thor ni gagah perkasa pun sayang kat Jane ni. Humor pon menjadi, lagi-lagi bila Loki boleh pulak bertukar jadi Captain Amerika.


Thor lepaskan Loki untuk tolong dia lawan Malekith. Masa ni elemen tricky ada. Aku tertipu dengan si Loki ni. Kalau ikot kan aku tak suka sangat dengan Loki, tapi dalam filem ni aku jadi suka pulak.

Walaupun ending dia takde lah best sangat macam The Avengers tapi masih nice. Of course mesti ada sambungan punya sebab ada scene lepas credit. Jadi korang jangan keluar dulu lepas ada credit.

P/S : Dengar cerita filem Highland Tower orang cakap best? Betol ke?

Bye.

No comments:

Post a Comment